
Şarj Etme
Akü Nasıl Şarj Edilir?
• Akü kullanılmadığı süre zarfında güç kaybına uğrar. Bu da akü geriliminin düşmesine neden olur. Akü gerilim değeri 12,40V’nin altına düştü ise akü şarj cihazı (Redresör) ile ikmal şarjına tabi tutulmalıdır.
• Akü Şarj işlemi, akünün anma kapasitesinin 1/20’si akım ile yapılmalıdır. Akü şarj işlemi, akü gerilimi 16,20V’a ulaştığında sonlandırılmalıdır.
• AGM akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 14.40 V a sabitlenmelidir. Şarj esnasında 14.40 V geçilmemelidir.
• EFB akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 15.80 V a sabitlenmelidir. Şarj esnasında 15.80 V geçilmemelidir.
• Akü şarj esnasında akü ısınacağı için elektrolit sıcaklığı 25-35 °C aralığında tutulmalıdır.
• Akü şarj işlemi bittikten sonra önce akü şarj cihazı (redresör) kapatılmalı, daha sonra akü bağlantıları çıkarılmalıdır.
• Akü şarj işlemi bittikten sonra bakım gerektiren aküler için elektrolit seviyesi kontrol edilmeli, elektrolit seviyesinde azalma var ise SAF SU ilavesi yapılmalıdır.
Emniyet ve Çevre Tedbirleri :
• Akü şarja bağlama esnasında kişisel koruyucu olarak asite dayanıklı iş elbisesi, plastik eldiven, çizme ve gözlük kullanılmalıdır. • Akü şarj işlemi sırasında patlayıcı gaz çıkışı olacağından ortam havalandırması sağlanmalı, ateş ile yaklaşılmamalıdır.
• Atık (hurda) aküler asla çöpe atılmamalı, akü servislerine, satıcılarına teslim edilmelidir.
• Elektrolit (akü suyu) asla lavabo, kanalizasyon vb. yerlere dökülmemelidir.
• Akü bağlantısı yapılırken önce artı bağlantı kablosu, sonra eksi bağlantı kablosu bağlanmalıdır.
• Akü bağlantısı dikkatli yapılmalıdır. Bağlantı bölgeleri (kutup başları) kesinlikle gevşek bırakılmamalıdır.
• Akü takılan araca iyice sabitlenmelidir.