All-power-battery

1976 yılında kurulan AllPower Akü, yıllar içinde yaptığı ek yatırımları ve kalite odaklı üretimi sayesinde ulusal ve uluslararası pazarda rakiplerine karşı üstünlük sağlamış ve en çok tercih edilen markalardan biri haline gelmiştir.

İletişim

Telefon

0 312 256 73 73

Adres

Söğütözü Mah. 2177. Cad. No:10/B Daire:169 Via Twins Çankaya/Ankara

Şarj Etme

Şarj Etme

Akü Nasıl Şarj Edilir?

• Akü kullanılmadığı süre zarfında güç kaybına uğrar. Bu da akü geriliminin düşmesine neden olur. Akü gerilim değeri 12,40V’nin altına düştü ise akü şarj cihazı (Redresör) ile ikmal şarjına tabi tutulmalıdır.
• Akü Şarj işlemi, akünün anma kapasitesinin 1/20’si akım ile yapılmalıdır. Akü şarj işlemi, akü gerilimi 16,20V’a ulaştığında sonlandırılmalıdır.
• AGM akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 14.40 V a sabitlenmelidir. Şarj esnasında 14.40 V geçilmemelidir.
• EFB akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 15.80 V a sabitlenmelidir. Şarj esnasında 15.80 V geçilmemelidir.
• Akü şarj esnasında akü ısınacağı için elektrolit sıcaklığı 25-35 °C aralığında tutulmalıdır.
• Akü şarj işlemi bittikten sonra önce akü şarj cihazı (redresör) kapatılmalı, daha sonra akü bağlantıları çıkarılmalıdır.
• Akü şarj işlemi bittikten sonra bakım gerektiren aküler için elektrolit seviyesi kontrol edilmeli, elektrolit seviyesinde azalma var ise SAF SU ilavesi yapılmalıdır.

Emniyet ve Çevre Tedbirleri :

• Akü şarja bağlama esnasında kişisel koruyucu olarak asite dayanıklı iş elbisesi, plastik eldiven, çizme ve gözlük kullanılmalıdır.                                                                                                     • Akü şarj işlemi sırasında patlayıcı gaz çıkışı olacağından ortam havalandırması sağlanmalı, ateş ile yaklaşılmamalıdır.
• Atık (hurda) aküler asla çöpe atılmamalı, akü servislerine, satıcılarına teslim edilmelidir.
• Elektrolit (akü suyu) asla lavabo, kanalizasyon vb. yerlere dökülmemelidir.
• Akü bağlantısı yapılırken önce artı bağlantı kablosu, sonra eksi bağlantı kablosu bağlanmalıdır.
• Akü bağlantısı dikkatli yapılmalıdır. Bağlantı bölgeleri (kutup başları) kesinlikle gevşek bırakılmamalıdır.
• Akü takılan araca iyice sabitlenmelidir.